VELKÁ BRITÁNIE 2009

Stručně pár zážitků a informací o cestě na kole do Londýna a zpět a o ostatních povyprávím, až uskutečním nějakou přednášku:-)

Vyjížděl jsem v sobotu 11. 7. 2009 v 11:30 z Třebihoště. Vážil jsem 61,2kg a kolo s brašnami mělo 57,7kg. Poprvé jsem se kvůli dešti musel schovat v zastávce v Podháji 6km od domova. Po 81km mi v zadním kole praskl první drát a náhradní jsem měl doma, tak jsem si řekl, že jich je v kole ještě dost, tak to s osmičkou do Londýna a zpět snad dojedu a pokračoval jsem v cestě.

15.7 v 0:15 když už jsem usoudil, že bych mohl někde zalehnout, tak mě zastavili policajti a abych jim nic nemusel složitě vysvětlovat, tak jsem dělal zmateného, ťukal do navigace a povídal chaos. Neustále mi něco povídali, ale vůbec jsem jim nerozuměl, protože kdo nemluví po Česku, tomu nerozumím :-) a nakonec mě vyváděli z města.

Cestou jsem občas poprosil někoho o pitnou vodu na uvaření polévky atd. a jednou jsem dostal perlivou, takže na vaření polévky a čištění zubů hrůza :-)

V Londýně když jsem čekal na přechodu na červenou, tak si mého kola všimla nějaká Japonka a začala šťouchat do ostatních Japonců a hned si začali fotit moje kolo, asi je zaujalo, jak na něm byli solární panely a dráty od nich vyseli :-D
V Londýně když jsem nevěděl kde přespat, tak 100m od Big Benu jsem si všiml, že na lavičkách spěj bezdomovci, tak jsem zalehl na volnou lavičku, ale to jsem ještě nevěděl, že v této ulici se schází spousta lehkých slečen. Jen jsem se zachuchlal do spacáku a během chvíle jich v celé ulici a kolem lavičky bylo spousta i se svýma pasákama, tak jsem měl blbý pocit při usínání, ale usnul jsem :-)

Při zpáteční cestě v Belgii v 0:45 jsem slyšel dobrý den, tak jsem si myslel, že to jsou Češi a zastavil jsem a oni to byli 2 Belgičani a Česky uměli říct jen dobrý den a pivo :-) a když jsem jim vysvětlil kde jsem byl a kolik jsem najel, tak se tam se mnou začali fotit.

28.7 v Německu asi 350km od domova při ujetí 244km za den v 23:30 mi prasklo lanko u přední přehazovačky, tak jsem do přehazovačky vrazil šutr a pokračoval v cestě. Kvůli horám a protivětru jsem ztratil rychlost a 29.7 v 7:15 jsem měl 342,5km(za necelých 24 hodin) a okolo 8:30 jsem usnul na 45min se svačinou v ruce a pak jsem usnul asi na hodinu a 15min okolo 16 hodiny při předpokládané malé zastávce a cestu jsem ukončil v 23:00 v obci Jestřebí.

TRAJEKT
    Calais-Dover = 19Euro (500Kč) a rychlost 36-40km/h
    Dover-Calais = 12Liber (360Kč) a rychlost 44-47km/h
    Obě cesty byly lodní společností SEAFRANCE, tak nevím proč byl cenový rozdíl.

ZÁVADY
    Zlomil se mi stojánek na kole nadměrnou zátěží
    8 x jsem píchnul kolo (5 x přední, 3 x zadní)
    Prasklo lanko k přední přehazovačce
    2 prasklé dráty v zadním kole
    Začali se mi trhat brašny